العربيةNederlandsEnglishTürkçe

Steeds meer mensen eten minder of geen dierlijke producten. Als vegetariër eet je geen vlees en geen vis. Veganisten nemen helemaal geen dierlijke producten. En flexitariërs eten op een of meerdere dagen per week geen vlees.

Wanneer u kiest om vegetarisch of veganistisch te eten is het belangrijk dat u de dierlijke producten op de juiste manier vervangt om zo voldoende eiwitten, vitamines en mineralen binnen te krijgen.

Door een plantaardige voeding met zoveel mogelijk pure en onbewerkte producten, waarbij veel groenten, fruit, volkoren granen, peulvruchten, noten, zaden en paddenstoelen worden gegeten, is dit niet alleen goed voor het dierenwelzijn en de planeet, maar ook voor de gezondheid. (Meer) plantaardig eten kan namelijk gezondheidsvoordelen opleveren, zoals het verlagen van het risico op hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en overgewicht.

Duurzamer eten doe je in de eerste plaat door minder te eten, dus door niet meer te eten dan het lichaam nodig heeft. Daarnaast draagt een voedselpatroon, zonder of met minder vlees en dierlijke producten, bij aan het verlagen van de milieubelasting.

Dierlijke producten, waaronder vlees bevatten wel belangrijke voedingsstoffen, zoals eiwitten, ijzer, vitamine B1 en vitamine B12. Maar deze kun je veelal ook uit andere (plantaardige) producten halen.

Wilt u leren hoe het lichaam alles binnenkrijgt wat het nodig heeft met een (meer) plantaardige voedingspatroon? Wij kunnen uw voedingspatroon berekenen en advies geven om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen, ook voor kinderen die vegetarisch willen eten.

Binnen onze praktijk is specifieke deskundigheid beschikbaar op het gebied van Vega(n) eten.
Concrete informatie over de door ons gevolgde scholingen en deskundigheid vindt u op onze Linkedin pagina's. zie over ons

Kijk hier voor de  vergoeding van Dieetadvisering.

 

 

Diëtist en Kinderdiëtist

Tara Corstanje

Mijn naam is Tara. Met mijn enthousiasme en kennis over lekker en gezond eten wil ik jou helpen bij een gezonde leefstijl. Blijvende gedragsverandering en persoonlijke aanpak vind ik belangrijk, want iedereen is uniek. Voeding bij kinderen en plantaardig eten hebben mijn speciale interesse. Om kinderen beter te kunnen begeleiden heb ik de Post Hbo Kindervoeding en kinderdiëtetiek gedaan. Naast mijn werk kun je mij vaak in de keuken vinden om nieuwe recepten uit te proberen en geniet ik van sporten. Hopelijk tot snel in de praktijk!

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram