العربيةNederlandsEnglishTürkçe

Steeds meer mensen eten minder of geen vlees. Vegetariërs eten geen vlees. Veganisten nemen helemaal geen dierlijke producten. En flexitariërs eten op sommige dagen geen vlees.  

Gezondheid

Minder vlees en zuivel eten en méér volkoren graanproducten, peulvruchten, groenten, fruit en plantaardige vleesvervangers geeft een lager risico op hart- en vaatziekten.

Vlees bevat wel belangrijke voedingsstoffen, zoals eiwitten, ijzer, vitamine B1 en vitamine B12. Maar deze kun je ook uit andere producten halen:

Duurzaamheid

Het is positief als mensen minder vlees eten en vaker vlees vervangen met andere producten. Dierlijke producten belasten het milieu namelijk sterker dan plantaardige. Dat geldt het sterkst voor vlees.

Om met een plantaardige voeding alles binnen te krijgen wat je nodig hebt is het verstandig om goed op de hoogte te zijn van de voedingsstoffen die nodig zijn en hoe u deze binnen krijgt. Wij kunnen daarbij helpen. Maakt u gerust een afspraak met een van onze diëtisten.

Diëtist en Kinderdiëtist

Tara Corstanje

Mijn naam is Tara. Met mijn enthousiasme en kennis over lekker en gezond eten wil ik jou helpen bij een gezonde leefstijl. Blijvende gedragsverandering en persoonlijke aanpak vind ik belangrijk, want iedereen is uniek. Voeding bij kinderen en plantaardig eten hebben mijn speciale interesse. Om kinderen beter te kunnen begeleiden heb ik de Post Hbo Kindervoeding en kinderdiëtetiek gedaan. Naast mijn werk kun je mij vaak in de keuken vinden om nieuwe recepten uit te proberen en geniet ik van sporten. Hopelijk tot snel in de praktijk!

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram